Vad krävs av dig?

Väsentligt i samarbete och partnerskap är ju en stor andel förståelse, välvilja och tillit. Precis som du, vill ju arrangören bygga långsiktiga, framgångsrika och positiva relationer, vilket innebär att en viss flexibilitet och förståelse för varandra krävs.

Det finns dock några grundläggande kriterier som är viktiga för dig som företag att känna till så att arbetet med researrangören, men även med oss som turismorganisation och mellanhand, ska kunna ske på ett professionellt sätt och växa på sikt.

Verksamheter som väljer att sälja B2B prioriterar följande:

– Svarar på mail inom 48 timmar
– Svarar på bokningsförfrågningar inom 24 timmar
– Har en kontaktperson dedikerad B2B
– Erbjuder bilder av hög kvalitet, med fria rättigheter att användas till arrangörers web/katalog
– Erbjuder relevant information på hemsidan på engelska
– Erbjuder relevant information på hemsidan på tyska
– Håller Destination Småland uppdaterad med nyheter och viktiga förändringar inom verksamheten
– Priser sätts eller kan lämnas med god tidsmarginal
– Har förståelse för hur B2B-samarbete som regel ser ut (t.ex. provision, allotments, betalningsvouchers) Ta en titt i ordlistan eller hör av dig till oss om du har frågor!

Är reseledet inget för dig? Läs mer här!

Ny kampanj ska lyfta Smålands nationaldag
Två nya medarbetare på Destination Småland
I utlandet drömmer man om Småland
Ny rapport om svensk turism