Hållbar inhemsk besöksnäring i spåren av pandemin
Projektet syftade till att minska pandemins negativa effekter genom att öka intresset hos svenska turister att besöka regionen. Målet var att stärka och göra besöksnäringen mer motståndskraftig, skapa en bättre balans mellan svenska och utländska gäster, samt främja hållbart resande.


Projektet syftade till att minska pandemins negativa effekter genom att öka intresset hos svenska turister att besöka regionen. Målet var att stärka och göra besöksnäringen mer motståndskraftig, skapa en bättre balans mellan svenska och utländska gäster, samt främja hållbart resande. Under perioden 2021-2023 fokuserade projektet på att utveckla den svenska marknaden genom varumärkesbyggande kampanjer och affärsutveckling.
Projektet finansierades med 25% från Region Kronoberg och 75% från Europeiska Regionala Utvecklingsfonden och pågick mellan 2021-04-08 och 2023-10-31.

Vårt uppdrag
Vi marknadsför Småland för att öka antalet gäster och skapa fler möjligheter för regionens aktörer. Vår bas finns i Småland, men vår blick är riktad utåt – mot nya möjligheter, möten och upplevelser som stärker regionen.