Gå till innehåll

Projekt

Vi arbetar ibland med projekt som har extern finansiering. Målsättningen är att de ska bidra till utveckling och marknadsföring av besöksnäringen enligt vårt ägaruppdrag och vår handlingsplan på ett betydande sätt. Vi håller oss till Smålands prioriterade intresseområden: naturturism, kulturturism och måltidsturism. Projekten kan också syfta till att höja kunskap och kompetens hos aktörerna inom besöksnäringen. Ibland är vi själva projektägare; ibland samverkar vi med andra, t.ex. våra kollegor i Småland.

Aktuella och slutförda projekt

Ta del av våra projekt här, som omfattar både aktuella och slutförda insatser.

Trender

Coolcation, noctourism och workation – fokuserar på välmående, hållbarhet, distansarbete och digital detox. Resenärer söker inte bara nya destinationer utan också sätt att resa mer medvetet och ansvarsfullt, samtidigt som de strävar efter att vara mer närvarande i sina upplevelser.

Trender 2025

Marknadsföring

Vårt uppdrag är att öka antalet besökare till Småland och därigenom bidra till fler intäkter för besöksnäringen. Genom målgruppsanpassade kampanjer, internationell marknadsföring och strategiska samarbeten skapar vi synlighet och efterfrågan för Smålands unika erbjudanden.

Marknader och målgrupper