KAMPANJER PÅ SVENSKA MARKNADEN
Hurra! Vi är nominerade till Årets marknadsförare av KROM – Kronobergs marknadsförening. Det är Destination Småland som företag som är nominerat och man har tittat på våra Sverigekampanjer under 2021. Vi tog oss an året med kraft och syftet var att konkurrera om Sverigeresenären här och nu, men även positionering och awareness på lång sikt. När vi räknade samman alla våra digitala kampanjer visar det sig att de har setts 8 735 000 gånger och vi har nått drygt 3,5 miljoner.
HEM KÄNSLA är temat för våra kampanjer
På den inhemska marknaden är konkurrensen knivskarp och fin natur har alla. MEN vi hittade något vi tycker är Småland och en känsla vi vill förstärka. För visst är Småland hemma? Givetvis för oss som bor här och de som är utflyttade, men även för de som längtar hem till något annat. Till den röda stugan, till det ombonade och välkomnande. Vår lösning blev HEM KÄNSLA. Vi vill väcka längtan och lust att komma hem – till oss i Småland. Det är den röda tråden i kampanjerna som vi rullat ut 2021.