Våra B2B insatser under Corona
Inom vårt B2B arbetar vi nu fokuserat på nya möjligheter och samarbeten på sikt. Vi lyssnar in hur det internationella reseledet ställer om sitt arbete och hur våra företagare kan vara med i denna omställning. För närvarande arbetar vi på att matcha boendeanläggningar som är intresserade av nya avtal under perioden 15 augusti och 15 december. Med dessa satsningar vill man vara redo när de direkta covid-19-oroligheterna lagt sig, för förhoppningen att rädda så mycket som möjligt av årets förlorade intäkter.
Vi arbetar vidare med paketering av Kronobergs läns utbud för förfrågningar inför säsongen 2021. I skrivande stund planeras både en krossregional och en Kronobergsfokuserad Pilgrimsresa, totalt kommer program på 10 dagar att erbjudas. Pilgrimstemat spås fortsätta växa vilket gynnar de småföretagare på glesbygden som finns närmast pilgrimslederna.
Två av årets viktigaste B2B event har ställts in under våren; ITB (Världens största fack- och konsumentmässa inom turism) och Swedish Workshop (Visit Sweden-arrangerat mötesevent för svenska destinationer och internationella researrangörer). Då ITB, som skulle genomförts 4-8 mars, ställdes in har vissa möten kunnat förflyttas digitalt. Destination Småland håller fortsatt kontakt med samtliga samarbetspartners som man har etablerat kontakt med eller har haft pågående dialog med.
Då även Swedish Workshop, som skulle hållits i Falun 11-12 maj, har ställts in undersöker man nu alternativa lösningar till att förmedla kontakter och arrangera digitala möten, alternativt senarelägga eventet.
För mer info om samarbete med arrangörsledet kontakta:
Thereze Linden
+46 470 73 32 71